Uw pensioen, uw toekomst
Love your future. Shell Pensioen.

Pensioenupdate mei 2021

Uw pensioen, uw toekomst
Love your future. Shell Pensioen

Pensioenupdate april 2021

Pensioenvragen

7 redenen om te kiezen voor beeldbellen

Wilt u eens goed door uw pensioen lopen en alle vragen stellen die bij u leven? Sinds afgelopen zomer kunt u naast bellen of mailen ook een beeldgesprek met ons inplannen. Tijdens dit digitale gesprek krijgt u eenvoudig een uitgebreid inzicht in uw persoonlijke pensioensituatie. Wij vroegen Petra de Wit, pensioenspecialist bij APS, naar de redenen om te kiezen voor een beeldgesprek.

1. Aanvullende informatie 

“Heeft u een specifieke vraag over uw pensioen en na het bekijken van de website nog aanvullende vragen - die niet makkelijk over de telefoon of mail te beantwoorden zijn? Dan is een beeldgesprek de juiste keuze. Ik en mijn collega’s nemen dan graag de tijd om alle vragen te beantwoorden. Voor eenvoudige vragen, adviseren wij om te mailen of te bellen.”

2. Persoonlijk contact

“Pensioen is voor veel mensen een ingewikkeld onderwerp. In het verleden voerden we daarom gesprekken met deelnemers op locatie. We merkten dat het persoonlijke contact als prettig werd ervaren. Omdat live gesprekken in deze covid-crisis niet wenselijk zijn, biedt beeldbellen een uitkomst.”

3. Interactie

“Bellen is prettig en snel. Maar door elkaar te zien, kunt u direct reageren en kunnen onze pensioenspecialisten ook aan u zien of u iets wel of niet begrijpt. Bovendien voelt een persoonlijk gesprek voor deelnemers vaak wat informeler.”

4. Scherm delen

“Tijdens het gesprek kunt u uw beeldscherm delen. Zo kunt u bijvoorbeeld samen met onze pensioenspecialisten documenten bekijken en berekeningen maken. Op mijn-Shellpensioen kunt u zich voorafgaand aan het gesprek voorbereiden door uw pensioenoverzicht te bekijken en alvast een berekening te maken.”

5. Meer ogen

“Aan een videogesprek kunnen meerdere mensen deelnemen. Zo had ik laatst een mevrouw op beeld die samen met haar dochter belde, omdat ze haar pensioensituatie wat ingewikkeld vond. Misschien vindt u het ook prettig dat uw kind, partner of financieel adviseur bij het gesprek is.”

6. Positieve ervaring

“De eerste ervaringen met beeldbellen zijn heel positief. Deelnemers raden een beeldgesprek aan voor de uitgebreidere pensioenvragen en geven de nieuwe dienst gemiddeld een 9,5.”

7. Locatie

“Het gesprek vindt plaats op de locatie die u zelf kiest, in binnen- en buitenland. Gewoon vanaf uw laptop, computer, tablet of smartphone. Wel zo makkelijk!”

Een beeldgesprek werkt zo

  • Kies in het formulier een datum en tijd die u het beste uitkomt.
  • U ontvangt een e-mailbevestiging met een persoonlijke en beveiligde link.
  • Op het tijdstip van de afspraak gaat u naar de beveiligde link.
  • Het beeldgesprek met uw pensioenspecialist start.
  • Direct na het beeldgesprek horen wij graag wat u van het gesprek vond. Met uw antwoorden kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren.